fredag 10 maj 2013

Äntligen !!!!

Jaaaa, äntligen så var det blod på pappret på den dagliga kollen, Dimma har börjat löpa, som jag har väntat och undrat när det var dags för henne och idag kom det. Detta förklarar också varför hanarna varit som tokiga när dom varit i närheten. :)

Jag anmälde oss också till våran första lydnads tävling som går av stapeln den 31 Maj i Piteå och är en kvällstävling. Så vi får hoppas att hon har slutat löpa när den det är dags för tävling.

Nu blir det finslipning av lydnaden och jag måste börja träna henne med koppel vilket händer väldigt sällan, men i lydnads ettan så är det ju linförighet som gäller, jag vet inte riktigt varför jag inte tycker det är lika kul med koppel som utan men det är väl en vane sak. Det blir även att testa hennes uthållighet under träningen. :) Wiiieeii det ska bli så kul att det är dags för oss också, men jag kommer vara sjukt nervös.
Det skulle vara bra om vi kunde vara med i en träningstävling innan vi ska starat så är vi ju lite mer förberedda, vi får helt enkelt se hur det blir. :)



Min cigarr är större än din !!!! hehe







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar