måndag 12 november 2012

Så kom Dimma till oss!

Jag har alltid velat ha en egen hund ända från det jag var liten har jag tjatat sönder mina föräldrar, men jag fick ändå ingen hund. Så när jag kände mig mogen tog jag saken i egna händer och kontaktade uppfödare av rasen Tollare som jag fastnade för några år sedan. Jag hade turen med mig och Caraina som har kenneln Hummelviksgården hörde av sig och berättade att hon skulle byta en av hennens kullvalp mot en valp i Tjekien som jag kunde få bli fodervärd åt. Men bytet blev aldrig av och stackars Kristyna (Dimma) som skulle till Tjekien var nu utan ägare och jag var utan hund. Då kom jag och Carina överens om att jag skulle ta henne och så blev det och så bra det blev! Jag och min pojkvän Nicklas for ner till Domsjö och hämtade Dimma den 13 maj och då var hon 4 månader och 4 dagar, jag ångrar inte en sekund att mitt beslut för hon är helt underbar våran lilla Dimma.

Dimma nyfödd!

Dimma 3 veckor
Dimma 4 veckor!

Dimma 6 veckor!
Dimma 6 veckor!
Dimma 4 månader!



Dimma 10 månader!










1 kommentar:

  1. Gud vad fort det går... Dimma ser ju vuxen ut på 10 månaders kortet och jag tycker att det är inte alls speciellt länge sen som ni var ner och hämtade henne :)

    Jag är också jätteglad att det blev som det blev och jag tror ju på ödet så det var nog meningen att det skulle bli så här...

    Himla roligt att du har börjat att blogga så att vi kan följa er...

    Massor av kramar

    SvaraRadera